הרב אליהו: אסור לקדם פוסטים בניגוד לתנאים של פייסבוק

    "חברת פייסבוק הוקמה בשביל להרוויח. חלק ניכר או לא מרכזי ברווחים של החברה מגיע מהפרסום. אם אתה עוקף את הפרסום שלהם, הרי אתה מוריד את הרווחים שלהם. זכור כי החברה השקיעה בשביל הרווחים הללו"
    ישראל פריי 1 Comment on הרב אליהו: אסור לקדם פוסטים בניגוד לתנאים של פייסבוק

    רבה של צפת נשאל האם מותר לבעלי דפים פופולריים ברשת החברתית לקבל תמורה מחברות עבור פרסום מוצריהן באופן שנוגד את הכללים שקובעת החברה • הרב אליהו לשואל: "הרי אתה מוריד את הרווחים שלהם, זכור כי החברה השקיעה בשביל הרווחים הללו"

    "חברת פייסבוק הוקמה בשביל להרוויח. חלק ניכר או לא מרכזי ברווחים של החברה מגיע מהפרסום. אם אתה עוקף את הפרסום שלהם, הרי אתה מוריד את הרווחים שלהם. זכור כי החברה השקיעה בשביל הרווחים הללו"
    14:23
    02.05.24
    קובי פינקלר No Comments on בחסדי שמים: סוכלה חוליית טרור שתכננה לפוצץ מטען על חיילים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    עולם הרשתות החברתיות והתקדמות הטכנולוגיה מציבה דילמות ואתגרים הלכתיים רבים. אחת השאלות המעניינות שנקרו לשולחנו של רבה של צפת הרב שמואל אליהו הייתה בסוגיית הרשת החברתית הפופולרית פייסבוק.

    השואל כתב בשאלתו לרב אליהו: "פייסבוק אוסרת בתקנון שלה פרסום שאינו נעשה דרכה. כלומר, אם לאדם יש עמוד פייסבוק פופולארי והוא מפרסם דרכו מוצרים (כביכול בפוסטים תמימים שבהם המוצר מוזכר בכוונה בדרך אגבית יחסית) תמורת תשלום מהמפרסם – זאת נחשבת להפרת התנאים".

    "השאלה היא אם הפרת התנאים נחשבת לגזל" כתב והוסיף "הרי ממילא פייסבוק מרוויחה על עמודים כאלו מעצם כך שאנשים מבלים יותר זמן און ליין ונחשפים ליותר פרסומות ממומנות שעליהם פייסבוק תמיד מרוויחה?".

    תשובתו של הרב אליהו לא הותירה מקום לספק. "אסור לפרסם בפייסבוק בניגוד לתנאים שלהם", קבע. "חברת פייסבוק הוקמה בשביל להרוויח. חלק ניכר או לא מרכזי ברווחים של החברה מגיע מהפרסום. אם אתה עוקף את הפרסום שלהם, הרי אתה מוריד את הרווחים שלהם. זכור כי החברה השקיעה בשביל הרווחים הללו. היא מספקת לבעלי האתרים מקום ופיתוח ועזרים שיעזרו לו לקדם את האתר שלו. לכן אם אדם יפרסם בניגוד להתחייבות שלו לפייסבוק ולתנאים שלהם זה גזל.



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      הפסיקה של הרב כנראה מסתכת על הפרת הכלל זה נהנה וזה לא חסר . וגם על דיני שליח …..אני לא אדם דתי ולא בעל תשובה או חינוך תורני . בדיני שליח זה יותר יפה . המנדט של בעל הנכס מופר על ידי שליחו . יש ניצול האמונה של השולח וניצול מצוקתו של המפרסם …שהרי אם למפרסם היה את הכסף והאמצעים הכשרים לקדם את עיסקו לפי הנהוג הרי שהיה פונה ישירות לפייס בוק . בהלכה כתוב מפורשות שאסור לשליח לעשות מסחר בשליחותו ולנצל את שעת הדחק של המוכר כדי להשיג מחיר טוב יותר או יותר חומר בכספי השולח למרות שקיבל הוראה מפורשת מה לעשות ומתי ועם מי .